MASKARADE – OPER FRANKFURT (REVIEWS)
Performances on January 10, 18, 26 and February 6, 9 and 14, 2025
Here are the most relevant quotes from reviews in the German and international press.
This selection does not claim to be complete.
Anaclase by IF
Maskarade | Mascarade
opéra de Carl Nielsen
…On avoue surtout tomber sous le charme de la musique du compositeur danois, jouée avec précision par le Frankfurter Opern– und Museumsorchester, placé sous la direction de Benjamin Reiners. Dès l’Ouverture, elle se fait vive, pétillante, légère parfois comme une opérette et souvent dansante pour évoquer le bal costumé…
ConcertoNet by Ossama el Naggar
Frankfurt Oper’s ensemble has a ball
…German conductor Benjamin Reiners skillfully managed Nielsen’s delightful score, combining appealing melodies with deceptively complex harmony and subtle dynamic shifts. The final act, more orchestral than operatic, is musically the richest. Reiners ably emphasized the score’s lush sonorities and intoxicating textures. To some extent, the orchestra’s dominance in this final act may explain why Maskarade never succeeded as an opera (outside of Denmark). Though this staging was an excellent introduction to a mostly unknown work, I long for a more convincing presentation that would reveal the true genius of Nielsen and Holberg...
Kulturfreak by Markus Gründig
Heitere dänische Nationaloper »Maskerade« wieder an der Oper Frankfurt
…Das Frankfurter Opern- und Museumsorchester spielt unter seinem Dirigat spürbar mit viel Energie und Laune auf, wie auch die Sängerinnen und Sänger viel Freude mit Maskerade vermitteln…
OPER AKTUELL by Kaspar Sannemann
Die dänische Nationaloper MASKARADE (in deutschen Fassungen MASKERADE) von Carl Nielsen rückt zunehmend ins Blickfeld der Programmgestaltung anderer europäischer Opernhäuser
…Denn nicht nur das Tänzerisch-Szenische auf der Bühne, sondern auch das Musikalische, das der Dirigent Benjamin Reiners zusammen mit dem hervorragend differenziert und mit rhythmischer Leidenschaft spielenden Frankfurter Opern- und Museumsorchester hervorzaubert, macht gewaltigen Eindruck. Die Vorspiele zu den Akten, die musikalischen Perlen des berühmten Hahnentanzes oder der Ballettpantomime und die hochinteressant instrumentierte Untermalung der singenden Charaktere werden fulminant, aber nie zu dick aufgetragen gespielt und verharren in einer transparenten, beschwingten Leichtigkeit. Wie gesagt, man verlässt die Oper danach mit leicht federndem Schritt und einem Lächeln auf den Lippen!…
Cast:
Conductor | Benjamin Reiners |
Director | Tobias Kratzer |
Revival rehearsed by | Katharina Kastening |
Set & Costume Designer | Rainer Sellmaier |
Lighting Designer | Joachim Klein |
Choreography | Kinsun Chan / Irene Klein |
Chorus Master | Álvaro Corral Matute |
Dramaturge | Konrad Kuhn |
Jeronimus | Alfred Reiter |
Magdelone, his wife | Juanita Lascarro |
Leander, | Michael Porter |
Henrik, Leander’s valet | Liviu Holender |
Arv, Jeronimus’ servant | Theo Lebow |
Leonard, from Slagelse | Michael McCown |
Leonora, his daughter | Elizabeth Reiter |
Pernille, Leonora’s maid | Barbara Zechmeister |
Night Watchman / Master of Masquerades | Thomas Faulkner |
Master | Sakhiwe Mkosana° |
Costume Seller | Leon Tchakachow |
Flower seller | Zoe Nettey-Marbell / Melina Weigl |
Bouncer | Yongchul Lim |
3 Students | Donát Havár / Johannes Lehner / Florian Richter |
3 Girls | Euikyung Kim / Malin Aldener Nardi / Julia Katharina Heße |
An Officer | Lars Rößler |
Dancers |
Gabriella Lemma / Sophie Melem / Rouven Pabst / |
Oper Frankfurt’s Chorus | |
Frankfurt Opern & Museumsorchester | |
°Member of the Opera Studio |
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